×

Aliexpress - zakupy krok po kroku

Dzisiaj mam dla Was obiecywany od dawna post o moim odkryciu, jakim jest Aliexpress. Pewnie większość z Was już gdzieś słyszała o tej stronce, ale nadal nie wie co to jest i z czym to się je. Pewnie są też osoby, które boją się, że zostaną oszukane lub dostaną inny towar niż zamawiały bo nie znają języka. Postaram się Wam dzisiaj trochę opowiedzieć o tej stronce, podpowiedzieć jak najkorzystniej robić zakupy oraz pokażę co sama tam nabyłam (a jest tego sporo).
Dla mnie Aliexpress to raj dla zakupoholiczki z małą ilością wolnych środków do wydania. Milionów niestety nie zarabiam, a lubię wyglądać fajnie i oryginalnie. Zazwyczaj na szaleństwo zakupowe pozwalałam sobie dwa razy do roku w trakcie wyprzedaży. Jednak odkąd kupuję na Aliexpress to chyba nie zdarza mi się miesiąc, w którym bym czegoś nowego nie kupiła. 

Na wstępie zaznaczę, że możecie tam kupić praktycznie wszystko od elektroniki,po ubrania, dodatki, a także wyposażenie kuchni i domu. Właśnie z tego powodu posty o Aliexpress postanowiłam wypuszczać w seriach. Dziś do Waszych rąk trafia część pierwsza, w której opiszę jak robić zakupy i na co zwracać uwagę, aby po otwarciu przesyłki zobaczyć towar, którego oczekiwaliśmy. W następnych tygodniach ukażą się kolejno posty z : rzeczami beauty (pędzle i ozdoby do paznokci), biżuterią (mam jej tyle, że zejdzie mi trochę, zanim porobię wszystkiemu zdjęcia) oraz z ubraniami (też się ich już całkiem sporo uzbierało).


Strona, sama w sobie prezentuje się bardzo przejrzyście i po pewnym czasie poruszamy się na niej już instynktownie. Niestety nie ma wersji w polskiej wersji językowej, jednak mamy do wyboru tyle innych języków, że coś powinniście dla siebie znaleźć. Ja korzystam ze standardowej angielskiej wersji. 




Po prawej stronie znajduje się panel do logowanie i rejestracji. Nie ma możliwości zakupów bez rejestracji, także każdy musi prędzej czy później ten panel odwiedzić. 



Po zalogowaniu się mamy dostęp do koszyka, wishlisty oraz dostajemy informację o tym, które rzeczy na naszej wishliście zostały przecenione. Ja sama mam na wishlist kilkadziesiąt produktów, które podczas przeglądania sklepów wpadły mi w oko. Dzięki temu mam możliwość stałego obserwowania tego, czy są na promocji oraz czy są nadal dostępne w danym sklepie. Mniej więcej tak samo prezentuje się koszyk, z tą jednak różnicą, że do koszyka dodajemy już produkty o konkretnym rozmiarze czy kolorze. 



Jak widzicie po wejściu w koszyk na samej górze mam informację, że 4 rzeczy, które tam mam aktualnie są na promocji.



Rzeczy znajdujące się zarówno w koszyku, jak i na wishlist ułożone są w kolejności, w jakiej je dodawaliśmy. Na wishlist również mamy informację o promocjach oraz o tym ile w tym momencie możemy zaoszczędzić na zakupie. 
Jak widzicie poniżej niektóre przedmioty mają przedziały cenowe. W takich wypadkach cena finalna uzależniona jest albo od rozmiaru jaki wybierzemy, albo od koloru. Czasem zdarza się tak, że promocją objęty jest tylko jeden kolor lub rozmiar z danego modelu. 



Na naszym koncie mamy wgląd nie tylko do koszyka i wislist, ale również do sklepów, które dodamy do ulubionych, centrum wiadomości - dzięki któremu możemy być w kontakcie z naszymi chińskimi sprzedawcami oraz do swoich zamówień. 



W zakładce my orders, czyli moje zamówienia, mamy informację na temat wszystkich naszych zakupów. Dzięki temu wiemy czy nasze zamówienie zostało już wysłane, kiedy zostało do zrobione, oraz (czasami) możemy śledzić drogę naszego zamówienia. 



Bardzo fajną rzeczą są TODAY'S DEALS. Jest to zakładka, na której możecie znaleźć specjalne promocje, które obowiązują w dniu dzisiejszym.



Czasami zdarzają się przeceny na prawdę warte uwagi, dlatego polecam zaglądnąć tam przy okazji buszowania na Aliexpress. 



Od pewnego czasu Aliexpress ma również aplikację, dzięki której możecie przeglądać zawartość sklepu o każdej porze dnia i nocy. 

                 

Aplikacja jest banalna w obsłudze, ale od razu zaznaczę, że dzięki niej możecie się łatwo uzależnić od zakupów na alie ;) 

                                       

Najfajniejszą rzeczą w aplikacji są tzw. Flash Deals, które trwają dwie godziny i są dostępne tylko z poziomu aplikacji. Co dwie godziny zmienia się tam przeceniony asortyment. Czasami promocje są tak genialne, że znikają w kilka minut po wystartowaniu, bo niestety w tym wypadku asortyment jest ograniczony. 

                                     

Muszę jeszcze dodać, że wiele sklepów daje specjalne zniżki na mobilne zakupy przez aplikację. Ponieważ nie zwykłam płacić przez telefon, to zazwyczaj kiedy chcę z takiej promocji skorzystać robię zakupy przez aplikację z pominięciem płatności, a następnie opłacam towar z poziomu strony internetowej. 

A teraz czas na zakupy! Jak widzicie poniżej wszystkie kategorie główne są podzielone jeszcze na szeregi podkategorii. 



Po wybraniu konkretnie interesującej nas kategorii przenosimy się na jej stronę, gdzie możemy przeszukiwać produkty za pomocą wielu filtrów. 



Pamiętajcie, że BARDZO WAŻNE jest to, aby zaznaczyć opcję "free shipping" oraz wysyłkę do Polski. Dzięki temu będziecie mieć pewność, że Wasz produkt zostanie wysłany za darmo! 



Kolejną rzeczą, na która musicie zwrócić uwagę to ocena jaką ma produkt oraz sklep. Tylko to daje Wam gwarancje otrzymania produktu, którego oczekujecie. 



Po kliknięciu na kolejny produkt przenosimy się na jego stronę. Tutaj sprawdzacie cenę produktu, dostępne rozmiary oraz komentarze zwrotne od innych kupujących. Czasami zdarza się, że kupujący dodają do komentarzy zdjęcia produktów jakie otrzymali. Ja zazwyczaj poszukuję właśnie takich aukcji, ponieważ wtedy mam pewność, co będzie w paczce. 

Na tej stronie możecie również sprawdzić ilość komentarzy zwrotnych jakie otrzymał sklep, jego ogólną ocenę oraz przenieść się bezpośrednio do sklepu, aby tam poszukać innych produktów od tego samego sprzedawcy. 



Po zaznaczeniu koloru i rozmiaru otrzymujemy końcową cenę, jaką przyjdzie nam zapłacić. Ważne, aby sprawdzać to w przypadku przedziałowych cen. 



Kolejną ważną rzeczą są rozmiary. Niestety muszę Was zmartwić, że są one dość zaniżone, więc osoby noszące większe rozmiary niż L mogą mieć problemy ze znalezieniem czegoś dla siebie. Nie mówię jednak, że jest to niemożliwe, ponieważ ostatnio pojawia się coraz więcej propozycji dla takich osób. Chyba Chińczycy zrozumieli, że Europejki troszkę większe są od ich kobiet. Zawsze szukajcie tabeli rozmiarów w opisie produktu, ponieważ bardzo często się zdarza, że ich L odpowiada naszemu S. Warto też zawsze dodać te 2 cm do wartości podanych w aukcji  - wiem to z własnego doświadczenia. 



A teraz pokażę Wam proces opłacania towaru. Najpierw rzecz jasna wybieramy to, co chcemy kupić. W tym przypadku będzie to flamaster do zmywacza. Jak widzicie jeszcze dwa dni będzie on na promocji w tej cenie. Zarówno sklep, jak i produkt mają dobrą ocenę, także mogę śmiało kupić. Niebieski napis pod ceną sugeruje, że przy zakupach w aplikacji dostanę jeszcze dodatkową zniżkę. 



Jak widzicie mój produkt oczekuje na opłacenie. Możecie to zrobić od razu po zakupie, lub w ciągu 20 dni jeśli akurat nie macie dość pieniędzy. Jest to bardzo wygodne rozwiązanie, ponieważ w te 20 dni można na spokojnie odłożyć sobie coś i zapłacić. 



Towar możecie opłacić za pomocą karty kredytowej, co sama czynię i co dla mnie jest najwygodniejszą formą. Ja korzystam ze zwykłej karty PKO i bank sam mi przewalutowuję daną sumę na dolary oraz pobiera niewielką prowizję. Wiem, że wiele osób zakłada specjalne konta walutowe, na których mają dolary specjalnie na zakupy na Aliexpress. Wszystko zależy od Was oraz oczywiście od prowizji jakiej Was bank zażąda za przewalutowanie. 



Możecie także płacić za pomocą strony Przelewy24. Tutaj od razu wiecie ile zostanie Wam pobrane za dany towar. Wybór metody płatności zależy już od Waszych osobistych preferencji. 



Po opłaceniu pozostaje mi już tylko czekać na towar. Okres oczekiwania to od 2 tygodniu do 2 miesięcy. Czasami zdarza się, że mimo informacji o wysłanym towarze nie dociera od do nas w czasie ochronnym, który kontrolujemy w zakładce "moje zamówienia". W takim wypadku warto założyć spór i napisać do Aliexpress, że dany towar nie doszedł. Otrzymujemy wtedy zwrot całej zapłaconej kwoty. 

Mam nadzieję, że udało mi się trochę rozjaśnić Wam sprawę zakupów na Aliexpress. Jeśli pojawią się jeszcze jakieś pytania to śmiało zadajcie je w komentarzach, a ja postaram się udzielić na nie informacji bo być może coś przegapiłam. Mam dla Was także linki do polskich grup Aliexpress na Facebook'u, gdzie możecie pooglądać zdjęcia otrzymanego towaru oraz być na bieżąco z promocjami (KLIK i KLIK). 

10 komentarzy:

  1. Dziękujemy , przeglądałam wcześniej ,ale nie zauważyłam tych promocjii 2 dniowych ,czy wcześniej jest informacja co i kiedy będzie dostępne na tych szybkich wyprzedażach .Ja czytałam o kontach walutowych ,sama karty kredytowej nie posiadam tylko płatniczą i czytałam ,że ludzie się boją żeby im z konta środki nie zniknęły wszystkie ,chodzi o włamania na konta ;) pozdrawiam buziaki

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeszcze z tej strony nic nie kupowałam, ale znam ją. Ja jak coś zamawiam z chińskich sklepów to zawsze w rozmiarze M lub L mimo ,że normalnie noszę XS lub S. Zawsze trzeba brać pod uwagę, że nasze rozmiary są inne niż chińskie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeszcze z tej strony nic nie kupowałam, ale znam ją. Ja jak coś zamawiam z chińskich sklepów to zawsze w rozmiarze M lub L mimo ,że normalnie noszę XS lub S. Zawsze trzeba brać pod uwagę, że nasze rozmiary są inne niż chińskie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię te chińskie allegro, przydatny post <3

    OdpowiedzUsuń
  5. zamawianie u nich jest prostsze i przyjemniejsze niż na allegro, a do tego wciąga. bardzo dobry wpis, na pewno przyda się wielu osobom

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo przydatny post, na pewno skorzystam z instrukcji jak się zdecyduje na zakupy w Aliexpress:))

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo interesujące. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń

Jeśli już do mnie zajrzałaś, zostaw komentarz, jestem ciekawa Twojej opinii :)
Pamiętaj, że komentując wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych, które pozostawiasz wraz z komentarzem tj. nick, ewentualnie adres email lub inne dane. Nie są one w żaden sposób przeze mnie wykorzystywane, a pozostawienie ich jest całkowicie dobrowolne.

Copyright © 2016 Gra o Trend - kobieca strona internetu , Blogger