×

Kultowe filmy dla kobiet

Są takie filmy, które na trwałe zapisały się już w naszej babskiej kulturze jako kultowe. Pewnie większość z Was je widziała i to pewnie nie raz. Ja osobiście przyznaję się bez bicia widziałam każdy z nich kilkakrotnie. Na pamięć znam najważniejsze sceny, a soundtracki z nich non stop wyświetlam na youtube. Dzisiaj postanowiłam więc przybliżyć je trochę młodszemu pokoleniu oraz przypomnieć o nich tym z Was, które tak jak ja się na nich wychowały.



Zacznę od tego, że filmy lat 80 i 90 mają ten wspaniały i niepowtarzalny klimat, którego w żaden sposób nie da się podrobić. Nie ociekają seksem jak współczesne produkcje, ale mają w sobie idealną szczyptę erotyzmu, która sprawiała, że miliony kobiet (w tym ja) marzyły o tym by znaleźć się w objęciach Patrick'a Swayze czy Richard'a Gere. Naszpikowane były romantyzmem i zawsze kończyły się mniej więcej tak samo, jednak mimo to potrafiły nas zaskoczyć. Niestety tego nie można powiedzieć o wielu współczesnych produkcjach. Oczywiście dużą rolę odgrywała świetna gra aktorska, chociaż były to czasy, w których te wszystkie sławy zaczynały dopiero ,,raczkować" w Hollywood.

1.Dirty Dancing

źródło


Do polskich kin wszedł pod nazwą ,,Wirujący seks". Młody i gorący Patrick Swayze podbił serca milionów, jeśli nie miliardów kobiet. Dirty Dancing to jeden z wielu filmów o tańcu i problemach jakich w kinematografii coraz więcej, jednak niepowtarzalny klimat, muzyka i aktorzy, sprawiają, że jest to zdecydowanie mój ulubiony film w tej tematyce. Świetny soundtrack z hitowymi już piosenkami ,,The Time of My Life" czy ,,Do you love me" sprawia, że nogi same rwą się do tańca. Oczywiście mamy także możliwość podziwiania półnagiego Patrick'a oraz kilka na prawdę gorących (jak na tamte czasy) scen seksu. Która z nas nie marzyła kiedyś o zostaniu Baby? No cóż, ja marzyłam. Dla tej wirującej sukienki, dla tych tanecznych ruchów i dla seksownego Patrick'a.
Film doczekał się drugiej części pod nazwą ,,Dirty Dancing 2: Hawana Night", która niestety pierwowzorowi do pięt nie dorasta.

                                      

2.Ja Cię kocham, a Ty śpisz

                               
                                                                           źródło

Jeden z moich ulubionych filmów z Sandrą Bullock. No chyba poza ,,Narzeczony mimo woli", ale to już dzieło nowsze, a dziś mowa o klasykach. Kogo nie urzekła historia biednej dziewczyny beznadziejnie zakochanej w młodym biznesmenie? Moment, w którym ratuje mu życie i pojawiająca się później seria niefortunnych pomyłek sprawiają, że film wciąga coraz głębiej i głębiej. Oczywiście jak to w komedii romantycznej wszystko kończy się dobrze, ale do ostatniej chwili nie mamy pewności jakiego wyboru dokona bohaterka. Cóż, zaznaczę, że ja od początku byłam w timie kibicującym Bill'owi Pullman'owi, czyli filmowemu Jack'owi.

3. Pretty Woman

                    
                                                                          źródło

Pamiętam,że kiedy pierwszy raz oglądałam ,,Pretty Woman" nie znałam jeszcze znaczenia słowa prostytutka i po prostu wydawało mi się, że Viviane to po prostu biedna dziewczyna, która spotkała bogatego faceta, który jej pomógł, zamienił ją w księżniczkę i pokochał. Jak dorosłam zrozumiałam, że aż tak kolorowo to nie było. Oczywiście wtedy już wiedziałam kim są prostytutki i lepiej mogłam zrozumieć sens całego filmu. Nie oszukujmy się jednak, dzięki Juli Roberts, Vivian stała się postacią powszechnie lubianą, a nie jedna kobieta, marzyła, żeby być na jej miejscu, kiedy leżała w ramionach Richarda Gere. Film stał się niewątpliwym hitem i załatwił obojgu aktorom przepustkę do wielkiego świata Hollywood. Dzisiaj jest to kultowy film, który każda kobieta widziała chociaż raz. Oczywiście wszystkie znamy większość utworów pojawiających się na ścieżce dźwiękowej do filmu, z tytułowym , Oh,Pretty Woman" na czele.

                                


4.Titanic

                 
                                                         źródło

Bogata dziewczyna, biedny chłopak, luksusowy statek i dużo namiętności. Co może się nie udać? Cóż, jeśli ten statek to Titanic to wiele. Film jest jednym z najlepszych wyciskaczy łez na świecie. Ilość Oskarów na jego koncie świadczy także o innych jego walorach.
Na samym początku oglądałam go z wielkimi oczami pełnymi łez, żałując biednej Rose i jeszcze biedniejszego Jack'a. Później przeszłam od etapu, w którym żałowałam tylko jego, a jej nienawidziłam nienawiścią szczerą - przede wszystkim za to, że nie zrobiła mu miejsca na tych drzwiach. Serio. Nadal mnie to denerwuje.

5.Mój chłopak się żeni

źródło


Kolejna komedia romantyczna z cudowną Julią Roberts w roli głównej. Nie jest ona, aż tak znana jak ,,Pretty Woman" czy ,,Uciekająca Panna Młoda". Kiedy facet, który jest jednocześnie Twoim najlepszym przyjacielem i ukochanym postanawia wziąć ślub i to niekoniecznie z Tobą, musisz zacząć działać. Z takiego założenia wychodzi oczywiście główna bohaterka. Oczywiście snucie intyg leży w naturze kobiecej, więc pomysłów na skłócenie narzeczonych nie brakuje. Bo przecież na wojnie i w miłości wszystkie chwyty są dozwolone.

6.Totalna magia

                      
                                                                           źródło

Film ze świetną fabuła i jeszcze lepszą grą aktorską Sandry Bullock oraz Nicole Kidman. ,, Totalna magia" to film o dwóch siostrach czarownicach, które nade wszystko na świecie pragną miłości. Jednak okazuje się, że szukają jej tam, gdzie nie powinny. Dlaczego lubię ten film i uważam, że każda kobieta powinna go zobaczyć chociaż raz? Pokazuje jak wiele jesteśmy w stanie zrobić, aby czuć się kochane. Pokazuje również jak wielką siłę ma siostrzana miłość. Jest to film, który powinnyście zobaczyć z siostrą lub najbliższą Wam przyjaciółką.

7. Uciekająca panna młoda

                           
                                                                         źródło

Richard Gere i Julia Robert w kolejnym po ,,Pretty Woman" hicie. Oba filmy miały tego samego reżysera, jednak ,,Uciekająca Panna Młoda" niestety nie została, aż tak doceniona.
Uwielbiam zarówno Richarda, jak i Julię. Ich lekki i niewymuszony styl sprawia, że na ekranie rzeczywiście czuć chemię.
Film opowiada o dziennikarzu, który szukając sensacji trafia na historię dziewczyny, która ciągle ucieka sprzed ołtarza. Aktualnie planuje ona kolejny ślub, który również może okazać się katastrofą. A katastrofy to jest to, co dziennikarze lubią najbardziej. Ike, czyli dziennikarz grany przez pana Gere, stara się zrozumieć dlaczego Maggie, ciągle ucieka. Oczywiście zakochują się w sobie i Maggie jest zmuszona odwołać kolejny ślub, a raczej zmienić pana młodego. Czy uda mu się dogonić wiecznie uciekającą pannę młodą? Musicie obejrzeć, żeby się dowiedzieć.
Historia jest momentami zabawna, momentami wzruszająca, idealna na babski wieczór.

8. Masz wiadomość

                     
                                                                     źródło

Meg Rayan i Tom Hanks w komedii romantycznej to jedno z moich ulubionych połączeń. ,,Masz wiadomość" to film o miłości wirtualnej, którą bohaterowie przenoszą w realne życie sami o tym nie wiedząc. Uwielbiam Toma Hanksa, a w tym filmie jest go tyle, że nie sposób się w nim nie zakochać. Meg Rayan przypomina nam taką dziewczynę z sąsiedztwa, więc każda z nas jej gorąco kibicuje w drodze do miłości. Może nie wylejecie morza łez, ale gwarantuję Wam, że ten film zdecydowanie poprawi Wam nastrój.

9.Miasto aniołów

                           
                                                                                     źródło

Kolejny po ,,Titanic'u" wyciskacz łez. Jak można ich nie uronić kiedy oglądamy historię anioła, który porzuca swoją nieśmiertelność dla lekarki? W momencie, kiedy wiemy jak wiele poświęcił on dla ich miłości nie potrafimy im nie kibicować. I kiedy wszystko układa się już idealnie, niespodziewanie w ich śmiertelne życie wdziera się śmierć. W ten film nie da się nie wczuć, a jeżeli się wczuwamy to niestety dzielimy z ex-aniołem jego ból po stracie ukochanej i wylewany hektolitry łez. Uwielbiam ten film, ponieważ pokazuje jak cudowna jest miłość. Nawet po śmierci ukochanej nie Seth (anioł) nie żałuje, że porzucił dla niej nieśmiertelność bo:

,, Gdybyś wiedział, ze tak będzie... zrobiłbyś to?
- Wolałbym choć raz powąchać jej włosy. Pocałować usta. Dotknąć dłoni. Niż zaznać wieczności bez tego. Choć raz..." 

10.Uwierz w ducha

               
                                                                      źródło

Jeden z mniej docenionych filmów, które uwielbiam. Akurat ,,Uwierz w ducha" zaczęłam oglądać dzięki mojej mamie, która potrafiła zarwać noc, żeby tylko obejrzeć go w telewizji. Były to czasy, kiedy telewizja nie miała funkcji nagrywania, cofania, a internet był mało popularnym medium. Uwierz w ducha to historia Sama, który ginie zastrzelony na ulicy. Okazuje się, że jego śmierć nie była przypadkowa, więc Sam pod postacią ducha stara się dotrzeć do ukochanej i ją ostrzec. Tylko jak to zrobić kiedy nikt Cię nie widzi, ani nie słyszy? Okazuje się jednak, że pewna kobieta podająca się za medium na prawdę nim jest.... Film ma jeszcze jedną wielką zaletę, którą jest piękna, ponadczasowa piosenka (The Righteous Broters-Unchained Melody).



Na tym zakończę moją kultową babską listę filmów, które moim zdaniem powinna zobaczyć każda kobieta. Widziałyście te filmy? A może dorzuciłybyście coś do tej listy? Piszcie! Czekam na propozycje :)

6 komentarzy:

  1. "Dirty Dancing", "Pretty woman" nigdy mnie nie zachwyciły za to "Totalna Magia" i "Miasta aniołów" to przepiękne filmy, do których wracam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nareszcie ktoś, kto tak jak ja docenia ,,Totalną Magię" <3

      Usuń
  2. ja kocham filmu w stylu :duma i uprzedzenie", "rozważna i romantyczna", "pokuta", Zakochana Jane, księżna. ale Twoje propozycje znam , widziałam i też lubię. moimi top 1 są romantyczne filmy kostiumowe

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też bardzo lubię filmy kostiumowe ;) Ostatnio w kółko oglądałam ,, Jane Eyre" :)

      Usuń
  3. Ilonka wybrałaś świetne filmy! Kocham oglądać Titanica, Masz wiadomość i Miasto aniołów :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Jeśli już do mnie zajrzałaś, zostaw komentarz, jestem ciekawa Twojej opinii :)
Pamiętaj, że komentując wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych, które pozostawiasz wraz z komentarzem tj. nick, ewentualnie adres email lub inne dane. Nie są one w żaden sposób przeze mnie wykorzystywane, a pozostawienie ich jest całkowicie dobrowolne.

Copyright © 2016 Gra o Trend - kobieca strona internetu , Blogger